با ویـــــرا
هوشمند شروع کنبد
تبلیغات هوشمند در ویرا استودیو اینگونه تعریف میشود:
قبل از اینکه به تخیل خود اجازه دهیم پرواز کند و به شعارهای جذاب یا شعارهای هوشمندانه فکر کنیم، باید در نظر بگیریم که چه نوع کمپین تبلیغاتی را میخواهیم برای کسب و کار شما اجرا کنیم.
خلاقیت در تبلیغات قطعا یک عامل کلیدی است اما هدف قرار دادن مخاطبان و انتخاب پلتفرم مناسب، بیشترین اهمیت را در دستیابی به اهداف استراتژیک شما دارد. به همین دلیل است که در اینجا ما شما را تبلیغات هوشمند آشنا میکنیم تا بتوانید بهترین مدلها را برای کسبوکار خود انتخاب کنید و استراتژی مناسبی را در پیش بگیرید.
انواع تبلیغات هوشمند در ویرا استودیو
تبلیغات آفلاین:تبلیغات چاپی،تبلیغات تلویزیونی،تبلیغات رادیویی،تبلیغات در پادکستها،تبلیغات چریکی،تبلیغات بیلبوردی،تبلیغات پیامکی،
تبلیغات آنلاین:تبلیغات کلیکی،تبلیغات گوگل ادوردز،تبلیغات ویدیویی و تبلیغات در شبکههای اجتماعی
305
پروژه
انجام شده
25
پروژه
در حال انجام
18
سال
تجربه طراحی و اجرا
کمپین تبیغاتی هوشمند ویـــرا
برندسازی علمی، خلاق و هوشمند
در ویرا استودیو
شناخت و تعیین هدف کمپین
برای تعیین هدف کمپین، باید چند مرحله را طی کنیم: محصولپژوهی، بازارپژوهی و شناخت مخاطب.
پیش از شروع کمپین تبلیغاتی، لازم است بازار را بشناسیم، محصولات، تبلیغات و بازاریابی رقبا را بررسی کنیم این موضوع به ما کمک میکند جایگاه فعلی و آینده محصول و برند خود را بهتر درک کنیم و هوشمندانه هدفگذاری می کنیم و خلاقانه کمپین راه بیندازیم.
انتخاب رسانه
تحقیقاتی که درمورد بازار انجام دادیم باید به گونهایی باشد که بینش و اعتماد به نفس لازم برای انتخاب موثرترین رسانه برای دستیابی به مخاطبان هدف را به ما بدهد.
سبد رسانهای کمپین را متناسب با هدف و مخاطب و حتی پیام کمپین انتخاب می کنیم. سعی کنیم سبد رسانهای شما به گونهای باشد که مخاطب هدف در مدت کمپین، از راههای مختلفی با پیام کمپین ما درگیر شود.
انتخاب پیام کمپین
در سومین مرحله، پیام کمپین انتخاب میشود.
ممکن است در وهلهی اول انتخاب یک پیام سخت به نظر برسد، چرا که برند یا محصول موردنظر، مزایا و ویژگیهای منحصر به فردی دارد، قیمت آن فوقالعاده است، زیبایی دارد و هزاران ویژگی دیگر. در این موقعیت به نتایج بررسی بازار و مخاطب رجوع می کنیم و چه عاملی برای مخاطب بیشترین اهمیت را داشته است؟
تعیین بودجه
تیم خلاق ما و مدیران برند در این مرحله به انتخاب روش تعیین بودجه کمپین می پردازند:
بودجه بر مبنای یک تبلیغ مشخص
بودجه بر مبنای درصدی از فروش
بودجه بر مبنای درصدی از سود
بودجه در مقایسه با رقبا
بودجه بر مبنای واحدهای محصول
بودجه بر مبنای مدل هزینه
بودجه بر مبنای بودجه کل
اجرای کمپین
نظارت و اطمینان از کیفیت اجرا و خارج نشدن از مسیر هدف و پیام کمپین، در این مرحله اهمیت زیادی دارد. درآخر مرحله جذاب انتشار کمپین و مشاهده نتایج و نظارت بر آن است.
پیش از این که طراحی کمپین تبلیغاتی را به پایان ببریم و آن را به طور کامل راه اندازی کنیم، بهتر است که یک بار به صورت آزمایشی آن را اجرا میکنیم و جوانب آن را بررسی میکنیم
گزارشگیری و تحلیل نتایج
تمامی نتایج اعم از کمی و کیفی، در طول و پس از برگزاری کمپین باید جمعآوری و به صورت گزارشی جامع درمی آید.
مدیر کمپین و تحلیلگر داده باید تمام این دادهها را بررسی و تحلیل کنیم و آنچه از این کمپین یاد گرفتهایم نیز باید مکتوب شود تا افراد دیگر و طراحان کمپین بعدی از این دادهها برای بهینهسازی کمپین و رسیدن به نتایج بهتر استفاده کنیم.
برند بوک یا کتابچه برند
سنگ بنای برندسازی
برند بوک یا کتابچه برند، چکیدهای از استراتژی برند است. تمام عناصری که برند شما را تشکیل میدهند، از اصول پایهای گرفته،ماموریت، چشمانداز، صدای برند، ارزشها و… تا هویت بصری برند ،لوگو، رنگها، آیکونها، اشکال و…، همه در برند بوک ثبت میشوند.
این کتابچه شامل تمام عناصری است که برند شما را میسازد. این عناصر میتوانند به دو دسته مهم زیر تقسیم شود:
اصول پایه گذاری برند شامل ماموریت، چشم انداز و ارزشها
هویت بصری برند شامل لوگو، رنگها و جلوههای بصری
محتوای برند بوک باید روح برند شما را به شیوهای دقیق، شکیل و مختصر منعکس کند..
ویـــــرا استودیو
ایده های خلاقانه
ارتقای ارزش برند
برندینگ در ویـــرا
ویژگیهای کمپین های تبلیغاتی
ویــــرا استودیو
پیچیدگیها، استفاده از اصطلاحات ادبی سنگین را برای رماننویسها می گذاریم! در تبلیغات باید پیام مستقیم به گوش مخاطب برسد. برای مثال، «زمین بازی را عوض کردیم» شعار تبلیغاتی بلوبانک بود که در چند سال گذشته، به شدت دستبهدست شد. این شعار با اینکه ذهن مخاطب را درگیر میکند؛ اما به راحتی پیام متفاوت بودن بلوبانک را از بقیهی شعب فیزیکی بانک به مخاطب میرساند.
ایجاد تعامل، سببساز نتیجهگرفتن از کمپین
از دیگر رازهای کمپینهای تبلیغاتی موفق، ارتباط و تعامل مؤثر با مخاطب است. این تعامل، گاهی با دینامیک و پویا بودن خود کمپین حاصل میشود. کمپینهای گوریلا مارکتینگ، گیمیفیکیشن یا مسئولیت احتماعی از همین نوع هستند. در این نوع کمپینها خود شخص به صورت مختارانه تصمیم به تعامل با کمپین، زدن هشتگ، همراهی با برند و حتی تبلیغ میگیرد. در کنار این نوع کمپینها، داشتن یک کال تو اکشن مؤثر، به برداشتن یک قدم از سمت مخاطب برای کمپین شما منجر خواهد شد.
توجه به جنبههای بصری، افزایش تعداد بازدیدکنندگان کمپین
اولین عضو بدن که با کمپین تبلیغاتی شما درگیر میشود، چشم است. اگر چشم کمپین را پس بزند؛ احتمالاً مخاطب به پیام نهفته در طبم کمپین شما نمیرسد. علاوهبر این مسئلهی مهم، تصاویر هیجانانگیز و زیبا باعث ویرالشدن بیشتر محتوای کمپین شما میشود. برای مثال، برند گوپرو، تصمیم به خلق تصاویر زیبا با دوبینهای خودش از ورزشکاران در حال فعالیت گرفت. این برند با شعار یک قهرمان باش، کمپینی با قدرت وایرالشدن بسیار بالا ساخت. در این قسمت توجه کنید که هویت بصری برند زیر سؤال نرود و در جهت همین موضوع پیش بروید.
انتخاب کانالهای مناسب
تبلیغ شما باید جایی نمایش داده شود که مخاطب شما حضور فعال دارد. برای مثال، نمایش برخی تبلیغات در فضای فیزیکی مثل بیلبوردها برای یک برند بهتر است. در مقابل، برای تعدادی از برندها در جلسات مشاوره گوگل ادز، تبلیغات گوگل را گزینهی بهتری میبینند. به هر حال، شما در ابتدا باید تحقیقات گسترده دربارهی مخاطب و پرسونا هدفتان انجام دهید. اگر مخاطب شما در شبکههای اجتماعی فعالتر بود، بهتر است این شبکهها را برای تبلیغ انتخاب کنید.
ویــــرااستودیو
عکــاسی و فیلمبرداری صنعتی و تبلیغاتی
برخی از مشتریان ما